Yaşam kaliteniz, sizin elinizde. Uzaklarda aramaya gerek yok.
Yaşam Kalitemizi Yükseltecek 96 Altın Öneri

Kaliteli bir yaşam sürmek, hepimizin ortak arzusu ve hakkı. Yaşam tarzınızda yapacağınız belirli değişiklikler, standartlarınızı yükseltmenize yardımcı olabilir.

Uplifers olarak, yaşam kalitenizi arttıracak önerileri bir araya getirdik. Listemize zaman zaman göz atarak, pratikte küçük uygulamalarla hayatınızda büyük değişiklikler yapabilirsiniz.

  • Kahvaltı etme alışkanlığı geliştirin. Sabahları kahvaltı ederken, güne yüksek enerjiyle başlamanızı sağlayacak yiyecekler tüketmeyi ihmal etmeyin.
  • Bir haftalığına glutensiz beslenin. Yapılan araştırmalar, işlenmiş tahılların sindirime engel olduğunu gösteriyor. Hayatınızdan buğday ya da arpayı çıkararak, enerji seviyenizi yükseltin.
  • Yemek pişirin. Yemek kitapları alarak ya da internet ortamında tarifler araştırarak yemek yapmayı öğrenin. Hem daha hesaplı, hem daha sağlıklı beslenin.
  • Ajanda kullanın. Alacağınız notları elinizle yazmak, daha kolay hatırlamanıza yardımcı olur. Tamamladığınız işlerinizi işaretlemekse, ayrı bir keyif verecektir.
  • Bitki yetiştirin. Eğer bir bahçeniz yoksa, camınızın kenarında çiçek, mey ... Devamını Okuyun »
Eklenti: Görsel 1
Kategori: Gelişi Güzel | Okunma: 926 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 19.04.2017 | Yorum (0)

Kaliteli Bir Yaşam İçin Unutulmaması Gerekenler Bir adım atmak, bir adım daha ileriye girmek için nitelikli kişi olmak ve nitelikli kişi olmak içinde kaliteli hayat yaşamak gerekiyor.
Kaliteli Bir Yaşam İçin Unutulmaması Gerekenler

3 S'yi Unutmamak

Üç S'yi unutmayarak kaliteli yaşama ilk adım atmak mümkün. Bunlar; Kendine saygı duymak, başkalarına saygı göstermek ve her şeyde sorumluluk sahibi olmak. Bulunduğumuz her konumda kalite unsurlarına dikkat etmeliyiz. Bir baba evinin, çocuklarının geleceğin bilinciyle sorumluluk sahibi olmalıdır. Bir öğrenci ailesi ve kendi geleceği için derslerine önem vermeli, elinden gelenin fazlasını yapmalı ve hususta özveri göstermelidir, zira onun kalitesi bu kriterlerle belirlenir. 

Kendine Değerler Biçmek

Kişi her şeyden önce kendisine saygı duymakla başlayıp, ardından kendisine değerler biçmelidir. Bu durumda ise; 

  1. En sevdiği şiiri ezberlemeli. 
  2. Dinlediği her şeye asla inanmamalı, sahip olduğu her şeyi de harcamamalı. 
  3. Dilediği kadar uyumamalı, belli bir uyuma zamanı planlamalıdır. 
  4. Kendisini aşırı üstün görmemeli, insanlara da beklediklerinden daha çok şey vermeli ve bunu yaparken zevk almayı başarmalı. 
  5. Sevdikleriyle bolca vakit g ... Devamını Okuyun »
Eklenti: Görsel 1 ·Görsel 2
Kategori: Kalite & Nitelik | Okunma: 1011 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 19.04.2017 | Yorum (0)

Benimle Çalışmak İstemez Misiniz? "Kalite ve Azim" diyorsanız, doğru kişiyi buldunuz. Özveriyle çalışmak, kaliteli hizmet sunmak asıl vizyonumdur.
Benimle Çalışmak İstemez Misiniz?
Bu yazımın tamamını okumak zorunda değilsiniz elbette. Sadece size uygun başlığı bulup okumanız dahi kafidir. Ancak ben bir bireyim ve bu gözle bakacağım diyorsanız, tümünü okumanızı tavsiye ediyorum. Çünkü birey hayatının her safhasında bu başlıklara yer bulmak mümkündür. O halde adım adım ilerleyen, bir rüzgar misali denizlerden ufuklara yelken açan yaprak gibi bizde ilerlemeye başlayalım. 

Bu Yazının Gayesi Ne Değildir?

Sıradan bir okumalık veya Okuru yormak için yazılmış yazı değildir. Google, Bing, Yandex, Yahoo gibi arama motorlarında ön sıralara çıkmak amacıyla anahtar kelimelerce donatılmış SEO uyumlu bir yazı hiç değildir. Kişisel gelişim, NLP ve koçlukla ilgili bir yazı, akademik araştırmalara konu olmuş bir makale de değildir ki, hele çeviri veya alıntı hiç değildir. 
Bireylere akıl hocalığı da yapmaya niyeti olan bir yazı veya komedi-mizah sunan yazı türü de değildir. Ne olduğuna sadece birey, nitelikli bireylerin karar verebileceği ve neticede aşağıdaki iki maddeye yanıt vermesi planlanmış özgün bir yazıdır sadece. 
  1. Beni biraz olsun tanımanızı sağlamak
  2. Yaşam kalitenizi artırmak, nitelikli birey olmaya katkı sağlayan yenilikli fikirlerin sizle buluşturulmasına öncü olarak farkındalık oluşturmak. 

Ne ... Devamını Okuyun »

Okunma: 963 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 17.04.2017 | Yorum (0)

Artık Türkçe Devam Ediyoruz...
Artık Türkçe Devam Ediyoruz
Sitemi Türkçe yapmaya ve bu dilde yazıma devam etmeye anlık olarak karar verdim. Özel bir nedeni bulunmuyor fakat Türk okurlarımın daha fazla olması ve taleplerine etkin karşılık vermek amacıyla bunu sağladım, denilebilir. Peki, bundan sonra süreç nasıl ilerleyecek? Dil Türkçe olacak ama akışın ve ilerleyişin nasıl olacağını zamanla göreceğiz. Özel bir planım yok. Sadece günlük, çalışma, yazım ve uğraşlarımı sitem üzerinden devam ettireceğim. 

Günlerden Cuma ve yakın zamanda ülkemizde seçim, referandum var. EVET - HAYIR kriterlerinden uygun olanı milletçe seçeceğimiz o günde pazar 16 Nisan. Hangi kararın çıkacağı meçhul. Ben de merakla beklemekteyim. Tabi ki, her şeyden önce doğru olanı, hayırlı olanı olsun diyorum. İş hayatımıza bakacak olursak devam etmekte ve yeni çalışmalara adım atmaya hazırlanıyoruz. Yakın zamanda farklı çalışmalara ve eserlere imza atmayı planlıyorum. Sitemdeki ilgili bölüm ve kategorilerde biraz yoğun çalışmayla içerik girdisi yaparak işe koyulacağım. Özellikle blog ve günlüğüme, beğeni ve değerlendirme alanlarına önem vereceğim. Ardından video ve eserlerim kısmında çalışmalarımı geliştireceğim. Sitemde bu çalışmalarımın dışında üç önemli alanla ek katkılı kaynak olmayı planlıyorum. Bunlar; Almanca Dil Eğitimi, Çağrı Merkezi Kalite İlkeleri ve kendimin oluşturup geliştirdiği Damlahatname'dir. Bu üç alanda en önemli kaynak olmanın gururunu yakın zamanda taşımayı ... Devamını Okuyun »
Eklenti: Görsel 1
Kategori: Günce-Hatırat | Okunma: 958 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 14.04.2017 | Yorum (0)

Çağrı merkezinde beklet - hold durumunun temel kriteri süre ve ilkelere uygun kullanılmasıdır.
Kalite: Bekletme Kriteri

Bekletme unsuruna dikkat etmeliyiz. Bekletmede genel özellikler aşağıdaki gibidir;

  1. Bekletme öncesi üyeye SÜRE-SEBEP belirtilerek üyeden onay alınmalıdır.
  2. En fazla 2 dk bekletilebilir. Bekletme sonrası mutlaka teşekkür edilmelidir.
  3. Bekletmede belirtilen süreye uyulmalı, daha uzun sürecek işlemler için üye hattan alınıp, yeniden bekletme unsurlarına uygun bekletilmelidir.
  4. Bir çağrı içerisinde 2’den fazla kez bekletmeye alınılmamalıdır.
  5. Bir çağrı içerisinde 10 saniyeyi aşan uzun sessizlikler yaşanmamalıdır.
  6. Mümkün mertebe bekletmede Scriptlerle ilerlenmelidir. Misal;

“Benimle beraber 2 dakika hatta bekleyebilir misiniz?”

“Beklediğiniz için teşekkür ederim.”

Eklenti: Görsel 1
Kategori: Kalite & Nitelik | Okunma: 969 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 14.04.2017 | Yorum (0)

Açılış/Kapanış Anonsu Müşteri Temsilciliğinde temel olmazsa olmazlar arasında açılış anonsu gelir. Açılış ve kapanış anonsu en önemli unsurlardandır.
Açılış/Kapanış Anonsu

Açılış Anonsunda temel kurallar aşağıdaki gibidir.

  1. Açılış anonsu ilk 3 saniye içerisinde scripte uygun yapılmalıdır.

“İyi günler ben xxx, size nasıl yardımcı olabilirim?”

  1. Script eksiksiz ve akıcı okunmalıdır.
  2. Ses tonu en önemli unsurdur. Canlı, tok bir ses tonuyla çağrı karşılanmalıdır.
  3. Her gelen çağrının günün ilk çağrısı olduğu izlenimiyle karşılanması, üyelerinde kendilerini ilk ve en önemli üye olduğunu hissettirecek şekilde bir anonsun yapılması gerekiyor.
  4. Üyenin motivasyon ve ruh hali ne olursa olsun, bizim anonsumuzla istediğimiz kıvama çekilmesini sağlamamız gerekiyor. Bu unsur çağrı yönetme kolaylığını sağlayacaktır.

Kapanış anonsunda temel kurallar aşağıdaki gibidir.

  1. İşlem sonrası yardım anonsu yapılmalıdır.
  2. Üye kapatmadan çağrı kapatılmamalıdır.
  3. Üye kapatmaması, çağrıyı unutması durumunda 2 defa anons yapılarak kapatılmalıdır.
  4. Anons yapılmadan asla çağrı sonlandırılmamalıdır.
  5. Kapanış anonsunda da se tonu önemlidir. Canlı ve yardımsever bir mantıkla görüşme son bulmalıdır.
  6. Üyenin görüşme içinde hattan düşmesi durumunda ise mutlaka “Üye Hattan Düştü – İşlem Yapılamadı” istek kaydı girilmelidir.
  7. Kapanış anonsunda Script kullanmaya özen gösterilmelidir.

... Devamını Okuyun »

Kategori: Kalite & Nitelik | Okunma: 1754 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 14.04.2017 | Yorum (0)

Daha kaliteli görüşme ve çağrılar karşılamak için ses tonunun canlılığına dikkat edilmeli ve sözcük seçimine önem gösterilmelidir.
Kaliteli Görüşmeye Dair
  • Açılış/Kapanış anonslarına dikkat edilmeli, canlı ses tonuyla konuşulmalıdır.
  • Jargon olarak kabul gören sözcüklerden uzak durulmalı, kullanmamaya özen gösterilmelidir. Örnek bazı jargon kabul edilen sözcükler; mağduriyet, borç, buyurun, aynen vb.
  • Bir görüşmede asla üyelere karşı ses yükseltilmemelidir.
  • Emir kipi kullanılmamalı, kişisel olarak emir ifade etmese de kipler kullanılmamalıdır.

Uygun Cümleler: “Gönderimi yapalım, kutuyu fişten çıkarabilir miyiz, belgeyi gönderirseniz…”

Uygun Olmayan Cümleler: “Kutuyu açın, belgeyi gönderin. Gönderiniz, Faksla yollamanız gerekiyor, Fakslamalısınız…”

  • Görüşmelerde mutlaka ekranla bir bütün olunduğu unutulmamalı, üyelik dışı işlemlerden uzak durulmalıdır.
  • Bütün çağrılarda istek kaydı girmek, telefon-adres teyit etmek zorunludur, unutulmamalıdır.
Daha kaliteli görüşme ve çağrılar karşılamak için ses tonunun canlılığına dikkat edilmeli ve sözcük seçimine önem gösterilmelidir.
Eklenti: Görsel 1
Kategori: Kalite & Nitelik | Okunma: 936 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 14.04.2017 | Yorum (0)

İnternet sitelerindeki abartılı reklam ve görseller göz yoruyor, ağırlıklı olarak okuru bezdiriyor.
İlgi Dağılması Yaşatan İnternet Siteleri
Bu İnternet sitelerini hazırlayanlara, "E Be İnsaf!" demek yerinde olur yani. Kültür-Sanatla ilgili haberleri cımbızla arayıp bulur olduk. Bir haberi okurken, alakasız bir reklam, onlarca farklı haberi de okutma gayreti, yorucu ve sıkıcı görsel baskı kişiyi bunaltıyor. Bu yüzden okur da kendince bir çözüm üretmeye çalışıyor, uzun yazıları okumak yerine, kısaca konuyu anlamaya çalışıyor ve kısa özet görmek istiyor. Detayları önemsemiyor. Halbuki, daha sade, daha biçemli ve reklamların abartılmadan yansıtılıp, renk uyumunun 3 adeti geçmediği, estetik tasarımlı sitelerde yazı okutulmaya özen gösterilse çok daha verimli bir okur kitlesi elde edilebilir. 

Şöyle bir özetlemek gerekirse haber, metin vb. yazı tabanlı sitelerde bir sayfada 3'ten fazla reklam olmamalı, bu reklamlar da içerikle uyumlu ve renk olarak abartılı durmamalıdır. Önerilen içerik veya sayfa alanlarında 5'ten fazla öneri bulunmamalı ve okur, içeriğe odaklanabilmelidir. Yazım türünde başlık defalarca tekrar edilmemeli ve gereksiz anlatımlar olmamalıdır. Başlıkta bir durum belirtiliyor ise ilk paragrafta bu anlatılmalıdır. En sona bırakılmamalı ve ana temadan asla uzaklaşılmamalıdır. Ayrıca çok uzun ve karışık konularla yazım yapılmamalıdır. 
Kaynak kullanımında mutlaka kaynak gösterilmeli ve 2 - 3'ten fazla görsel kullanılmamalıdır. Metin içerisinde 2'den fazla renk tercih edilmemelidir. Bu renkler de vurgu amaçlı kır ... Devamını Okuyun »
Eklenti: Görsel 1
Kategori: Gelişi Güzel | Okunma: 997 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 13.04.2017 | Yorum (0)

Kalite, her şeyden önce özveriyle çalışmaktır. Zamanın etkin yönetilmesi, paraya bağlı olarak kalitenin artma durumudur.
Kalite Özveri Demektir.
Eğitim sektörünün damarlarına kadar işleyen, üretim ve hizmet birimlerinde en önemli unsur olmayı gerektiren niteliktir adeta kalite ilkeleri. Kalite, kısaca özveri, sevgi ve aşkla yaşam yolunda çalışmak demektir. Bencesine bakarsak bu unsur değişmez ama nitelik kazanabilir, yani kalite tanımı değişmez ama daha kaliteli bir hal, açıklama kazanabilir. Çünkü zaman ve gayretle bu unsurda daha kaliteli bir nicel hal alabilmektedir. 

Çağrı merkezinde kalitenin en önemli unsuru nedir, diye bir soru sorulursa; özveri ve stres yönetimi demekle birlikte kuralların en etkin biçimde uygulanmasıdır. Çünkü kati unsurlar üzerine dayandırılan bir üslubu bulunmaktadır. Eğitim-öğretim sektörüyle ilişkilendirmek gerekirse de özverinin en üst düzeyde sevgiyle harmanlanması, demektir. Karşılaşılan zorluk ve olağan dışı durumlara karşı dayanmak, sabır ve özveriyle çalışmak işin kaliteli yapılmasında yatan en önemli vesilelerdendir. 
Telefon görüşmelerinde empati ve ikna yeteneği olmazsa olmaz kalite unsurudur. Pazarlamacı için ikna, kabullendirme sanatı kalite unsurunun önemli ilkesi iken, bir ürünün dayanıklılığı, sağlam ve etkili olması kalite unsurlarının başıdır. 

İş adamlarına göre kalite denilince ise elbette ki değişmen bakış açısıyla; & ... Devamını Okuyun »
Eklenti: Görsel 1
Kategori: Kalite & Nitelik | Okunma: 1086 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 13.04.2017 | Yorum (0)

Yazar mısınız? Yazdıklarınızı sizin için yayınlıyor, ücretsizce tanıtıp meşhur olmasına vesile oluyorum.
Yazar mısınız?Sorularına yanıtlar verecek olursak, şöyle bir detaylandırabilir ve açıklayabiliriz;
Yazdığım Her Şey Yayınlanır mı? 
Elbette ki, HAYIR!. Kaliteli ve özgün olması gerekiyor. Amatör veya ilk denemenizin olması fark etmez, benim için değerlidir. Bu yüzden elbetteki kriterlerime uyması durumunda yayınlarım. Yeter ki, size ait olsun ve nitelikli olsun.
Peki Nitelikli Yazı Nedir?
Kalite unsurlarına uyuyor olması yeterlidir. Bu hususta ise yazım kurallarına, imla ve noktalama işaretlerine uyulması en önemli unsur olmak kaydıyla aşağıdaki unsurlar göz önünde bulundurulmalıdır. 
  • Siyasi - politik görüş ve ayrım belirten içerikler yayınlanamaz. 
  • Erotizm-pornografik mantık ve içerikler yayınlanamaz.
  • Argo ve küfür içerikli metinler yayınlanamaz. 
  • Site mantığına aykırı görüş ve fikirlerin haykırılmaya çalışıldığı içerikler yayınlanamaz. (Ateizm vb.) 
  • Almanca, İngilizce ve Türkçe, Azerce, Osmanlıca haricinde dillerde yazılan içerikler kitlemize aykırı olması dolayısıyla yayınlanamayabilir. 
  • Farklı bir kişi, kurum, kuruluş, eser, kitap vb. kitleye hakaret içerek metin ve yazılar yayınlanamaz. 
  • Özgün olmayan, farklı sitelerden kopyalanarak gönderilen içerikler yayınlanamaz. 
Detayları iletişim formu üzerinden benimle görüşebilirsiniz. 
Eklenti: Görsel 1 ·Görsel 2
Kategori: Seyir Defteri | Okunma: 1357 | Ekleyen: jungnet | Tarih: 12.04.2017 | Yorum (0)

« 1 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 »